Εκπαιδευτικά Σεμινάρια του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα - Καισαριανής 2018-2019 - Τα Νέα της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ ΑΦΙΣΑ 1

 

Α' Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών

Κέντρο Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής Βύρωνα-Καισαριανής Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων

Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια του ακαδημαϊκού έτους 2018 -19, τα οποία διοργανώνονται από την Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων του Κέντρου Κοινοτικής Ψυχικής Υγιεινής (Κ.Κ.Ψ.Υ.), Βύρωνα-Καισαριανής της Α' Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι τα ακόλουθα.

Χώρος διεξαγωγής: Δήλου 14, Βύρωνας

Αίτημα συμετοχής στο email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΠΑΙΔΙΚΟ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑ


Υπεύθυνη εκπαίδευσης:

Λουκία Λεγάκη, Κλινική Ψυχολόγος

Ημερομηνία έναρξης: 1η Νοεμβρίου 2018

•    Κάθε δεύτερη Πέμπτη 12:30 - 14:00

•    Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 12

•    Κόστος συμμετοχής: 150 ευρώ

•    Πέμπτη 12:30-14:00

•    Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής

Το φετινό θέμα του Σεμιναρίου Μελέτης Ψυχαναλυτικών Κειμένων για Παιδιά και Έφηβους είναι αφιερωμένο στο Παιδικό Ιχνογράφημα Παιδικό Σχέδιο είναι ένα βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούμε στην κλινική πράξη για να επικοινωνήσουμε με το παιδί και τον έφηβο. Θα μελετήσουμε την χρησιμότητα του στην Έρευνα, στην Διάγνωση και στην Θεραπεία του παιδιού, όπως επίσης τα αναπτυξιακά στάδια του παιδιού και τα πολιτισμικά στοιχεία που αναδύονται μέσα από το σχέδιο. Θα μελετήσουμε σχέδια που αφορούν το Διαζύγιο, το Πένθος, τις Αδελφικές Σχέσεις , την Κακοποίηση, την Μετανάστευση. Τέλος θα μελετήσουμε τις προβλητικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν το παιδικό ιχνογράφημα σαν εργαλείο αξιολόγησης του παιδιού, όπως είναι το:

Τεστ της «Οικογένειας»

Τεστ του «Ανθρώπου»

Τεστ του «Σπίτι-Δένδρο-Άνθρωπος»

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε ψυχολόγους, παιδοψυχίατρους, και σε όσους ενδιαφέρονται για την κλινική εργασία. Θα αποτελείται από 15 εκπαιδευτικές συναντήσεις διάρκειας μιάμισης ώρας.

 


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Υπεύθυνες εκπαίδευσης :

Κ. Σακελλαρίου, Ψυχολόγος - Ψυχοπαιδαγωγός, Μ3^ Κοινωνικής Ψυχιατρικής & Παιδοψυχιατρικής, Υποψήφια Διδάκτωρ του Παν/μίου Αθηνών, Ιατρική Στολή ΕΚΠΑ

Ρ. Γιαννάκη, Παιδοψυχίατρος - Συστημική θεραπεύτρια ζεύγους και οικογένειας Διδάκτωρ του Παν/μίου Αθηνών, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ

Το σεμινάριο απευθύνεται σε:  Πτυχιούχους ή επί πτυχίω, Μεταπτυχιακούς -Διδακτορικούς φοιτητές, εκπαιδευτικούς (δασκάλους - καθηγητές και ειδικούς παιδαγωγούς), της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε παιδοψυχίατρους, ψυχολόγους, λογοπεδικούς, εργοθεραπευτές και ειδικούς ψυχικής υγείας που ενδιαφέρονται.

Δείτε το Αναλυτικό Πρόγραμμα εδώ.

 

 

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ


Υπεύθυνες εκπαίδευσης:

Μαρία Βλασσοπούλου, Επικ. Καθηγήτρια Παθολογίας Λόγου και Επικοινωνίας, Α’ Ψυχιατρική Κλινική, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ

Ιωάννα Τσίπρα, Εργοθεραπεύτρια - Μ8 Αγγελική Μουσελίμη, Εργοθεραπεύτρια - ΜΑ

Ημερομηνία έναρξης: 30 Νοεμβρίου 2018

•    Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: ομάδα μέχρι 40 άτομα

•    Κόστος συμμετοχής: 150 ευρώ

•    Διάρκεια σεμιναρίου: 32 ώρες

•    Παρασκευή 9:00-13:30

•    Συναντήσεις: 30-11-2018, 14-12-2018, 18-1-2019, 15-2-2019, 29-3-2019, 19-4-2019, 24-5-2019, 14-6-2019

•    Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση στις νέες τάσεις που αφορούν στην θεωρητική υποδομή και στην εφαρμοσμένη κλινική και κοινοτική πρακτική της Πρώιμης Παρέμβασης.

Το Σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες υγείας, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και σε παιδαγωγούς/εκπαιδευτικούς, που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

Οι εκπαιδευόμενοι μετά το τέλος του σεμιναρίου θα είναι σε θέση να διακρίνουν:

•    Το εύρος των διαταραχών της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας που χρήζει πρώιμης παρέμβασης

•    Τις αρχές και τις διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές που χρησιμοποιούνται στην πρώιμη παρέμβαση

•    Τις παραμέτρους που είναι απαραίτητες για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης

•    Το ρόλο και τη συμβολή της οικογένειας

 

 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ


Υπεύθυνες εκπαίδευσης:

Ιωάννα Τσίπρα, Εργοθεραπεύτρια - Μ8 Αγγελική Μουσελίμη, Εργοθεραπεύτρια - ΜΑ

Ημερομηνία έναρξης: 16 Ιανουαρίου 2019

•    Διάρκεια του σεμιναρίου : 36 ώρες, 12 εβδομαδιαίες τρίωρες συναντήσεις (από Ιανουάριο 2019 έως και Απρίλιο 2019)

•    Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 10 άτομα

•    Μέγιστος αριθμός απουσιών: 1

•    Κόστος συμμετοχής: 200 ευρώ

•    Τετάρτη 11:00-14:00

•    Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εκπαίδευση εργοθεραπευτών στις αρχές και μεθόδους που διέπουν την εκτίμηση των νευροαναπτυξιακών διαταραχών.

Εκπαιδευτικοί στόχοι; Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του σεμιναρίου, αναμένεται οι συμμετέροντες:
•    Να έρουν ενημερωθεί γ!α την ταξινόμηση των νευροαναπτυξιακών διαταραρών.

•    Να γνωρίζουν τον ορισμό και την αναγκαιότητα της αξιολογητικής διαδικασίας.

•    Να εξοικειωθούν με τις αρρές και τις προσεγγίσεις της εργοθεραπευτικής εκτίμησης.

•    Να γνωρίζουν τους επιμέρους τομείς της εργοθεραπευτικής αξιολόγησης για τις νευροαναπτυξιακές διαταραxές.

•    Να έxουν ενημερωθεί για τις μεθόδους και τερxικές αξιολόγησης.

•    Να επιλέγουν τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης για κάθε περίπτωση.

•    Να συνθέτουν τα δεδομένα της εκτίμησης με απώτερο στόρο σρεδιασμό της παρέμβασης.

•    Να αποδέρονται ότι μία εμπεριστατωμένη αξιολόγηση συνιστά τη βάση για τη θεραπευτική αντιμετώπιση.

Θεματικές ενότητες:

•    Η αξιολόγηση στις νευροαναπτυξιακές διαταραρές

•    Αρxές και προσεγγίσεις στην εργοθεραπευτική εκτίμηση

•    Συνέντευξη (παιδί/γονείς/εκπαιδευτικοί)

•    Κλινική παρατήρηση

•    Παρουσίαση επιλεγμένων εργαλείων αξιολόγησης (Movement ABC-2 Miller Assessment for Preschoolers, By VMI, DTVP-3)

•    Σύνθεση αποτελεσμάτων


Πόπη Γ. Γεωργίου

  • Επίτιμη Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής - ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Επίτιμο Μέλος του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης - Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.
  • Ψυχολόγος

I love Papaki
Τιμής Ένεκεν - Πόπη Γεωργίου, Όροι Χρήσης
X

Αντιγραφή περιεχομένου

Η αντιγραφή περιεχομένου απαγορεύεται!