Διήμερη Συνάντηση Αλληλέγγυων Σχολείων: Η παιδεία ως κοινό αγαθό, διεκδικούμε δημιουργώντας 16-17/6/2018 Αθήνα - Τα Νέα της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

ΔΙΗΜΕΡΟ Η ΠΑΙΔΕΙΑ Ως ΚΟΙΝΌ ΑΓΑΘΌ ΔΙΕΚΔΗΚΟΥΜΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΏΝΤΑΣ 2018

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων (Solidarity Schools) διοργανώνει διήμερη συνάντηση στις 16 και 17 Ιουνίου 2018 με τίτλο: ''Η παιδεία ως κοινό αγαθό, διεκδικούμε δημιουργώντας'' που θα πραγματοποιηθεί στη Σχολή Καλών Τεχνών (Πειραιώς 256 Αθήνα), με τη συνεργασία και την υποστήριξη εκπαιδευτικών, επιστημόνων και ερευνητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η συνάντηση έχει ως στόχο τη διερεύνηση των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών, την ανάδειξη και ενδυνάμωση των «καλών» πρακτικών στο χώρο της εκπαίδευσης, την εμβάθυνση του δημοκρατικού τρόπου λειτουργίας των Αλληλέγγυων Σχολείων - τόσο ως προς το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών μεθόδων, όσο και στον τρόπο λήψης αποφάσεων μέσω της ισότιμης συμμετοχής όλων των μελών που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Πρόγραμμα διημέρου

Σάββατο 16 Ιουνίου

10.00 – 10.30 Προσέλευση
10.30 – 11.30, Αίθουσα De Chirico
Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων «συστήνεται» και παρουσιάζει τη διαδρομή του
Θα απευθύνει χαιρετισμό η Asli Odman, καθηγήτρια στο Mimar Sinan Fine Arts University, μέλος των «ακαδημαϊκών για την ειρήνη», Τουρκία

12.00-14.00, Αίθουσα De Chirico
Κοινωνική παιδαγωγική και κοινότητες μάθησης και δημοκρατίας
Ντίνα Borel-Διβάρη, ψυχοπαιδαγωγός, διευθύντρια ειδικού σχολείου «La voie lactée», Ελβετία
Χαράλαμπος Μπαλτάς, Δάσκαλος, μέλος παιδαγωγικής ομάδας «το Σκασιαρχείο»
Laurent Ott, Διδάκτωρ φιλοσοφίας, ερευνητής και ειδικός της κοινωνικής παιδαγωγικής, Γαλλία
εισήγηση – συντονισμός: Βαγγελιώ Μπλατσούκα, δασκάλα ειδικής αγωγής, «Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου»

12.00- 14.00.Αίθουσα διδασκαλίας της τέχνης
Αλληλέγγυα Σχολεία, ΚΑλΟ (Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία) και Κοινά
Claudia Nuzzo & Viviana Nigro, Αυτοδιαχειριζόμενη κοινότητα στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού: «Ex Asilo Filangieri», Νάπολι, Ιταλία
Ζωγραφιά Γιακουβάκη, Κοινωνιολόγος, Μεταπτυχιακή ερευνήτρια συμμετοχικού σχεδιασμού, Ε.Μ.Π.
Μίλτος Τόσκας, εκπαιδευτικός, Μαθήματα για όλους «Ετεροτοπία»
εισήγηση-συντονισμός: Χρήστος Γιοβανόπουλος, Ερευνητής «Infrademos»

14.00 – 15.00 Διάλειμμα

15.00-17.00, Αίθουσα De Chirico
Αλληλέγγυα Σχολεία Μεταναστών και Προσφύγων-Διαπολιτισμικότητα
Ζubair Muhammad, μαθητής, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας
Αλεζίνη Λόξα, νομικός, Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας
Γιώργος Συμεωνίδης, φοιτητής, «Αλληλέγγυο Φροντιστήριο Κardelen»
Anne Weibert, Ερευνητική Συνεργάτρια, Πανεπιστήμιο Siegen, Γερμανία
εισήγηση – συντονισμός: Νίκος Αγαπάκης, «Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά»

15.00-17.00, Αίθουσα διδασκαλίας της τέχνης
Εργαστήριο: Κοινωνικά Κινήματα και Παιδαγωγική
Το παράδειγμα του σχολικού συνεταιρισμού
Από την Παιδαγωγική Ομάδα «το Σκασιαρχείο»
Θάνια Αγγέλη
Αναστασία Γκολιομύτη
Χρήστος Κατσαρός
Χαράλαμπος Μπαλτάς
Χάρης Παπαδόπουλος

Κυριακή 17 Ιουνίου

10.00-10.30 Προσέλευση
10.30-12.30, Αίθουσα De Chirico
Τα αλληλέγγυα σχολεία ως κοινότητες συμμετοχικής δράσης και δημοκρατίας
Πέτρος Χαραβιτσίδης, εκπαιδευτικός, διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας
Paolo Gilardi, καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, συνδικαλιστής, Ελβετία
Άννα – Μαρία Μαυρογεώργη, μαθήτρια μουσικού σχολείου Αλίμου
Παρουσίαση έρευνας: «αντιλήψεις μαθητών για τα αλληλέγγυα Σχολεία» – Μοσχούλα Δουρή, Σπύρος Πάγκαλος, καθηγητές μέσης εκπαίδευσης
εισήγηση – συντονισμός: Χρήστος Κορολής, εκπαιδευτικός, «Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας»

13.00 – 15.00, Αίθουσα De Chirico
Έμφυλες ταυτότητες στην εκπαίδευση
Άγγελος Σκίμπας, ΜΑ Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, μέλος Διαχειριστικής Ομάδας Πολύχρωμου Σχολείου
Παρασκευή Δαμάσκου, ηθοποιός, μέλος του Δ.Σ. των οικογενειών «ουράνιο τόξο»
Θεοδόσης Γκελτής, ΥΔ Ιστορίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Παν. Αιγαίου, μέλος της Colour Youth, κοινότητας LGBTQI νέων Αθήνας
εισήγηση-συντονισμός: Μαρινίκη Κολιαράκη, εκπαιδευτικός, «Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου»

15.30 – 16.30 Κλείσιμο

* Θα υπάρχει μετάφραση στην ελληνική νοηματική γλώσσα

Μάθετε περισσότερα εδώ

Τι είναι τα Αλληλέγγυα Σχολεία

Το Συντονιστικό Αλληλέγγυων Σχολείων συγκροτήθηκε τον Οκτώβριο του 2015 σε μια προσπάθεια συντονισμού, συνεργασίας και σύμπραξης δομών που ασχολούνται με την εκπαίδευση με βασικό πυρήνα την δημοκρατική και συμμετοχική λειτουργία, την αλληλεγγύη και την αυτοοργάνωση. Συγκροτήθηκαν επάνω στη βάση της κάλυψης των αναγκών της κοινωνίας και της αντίστασης απέναντι στην όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στη χώρα ιδίως κατά την τελευταία δεκαετία. Λειτουργούν στο πλαίσιο ελεύθερων κοινωνικών χώρων είτε ως τμήματα ευρύτερων αλληλέγγυων δικτύων είτε ως αυτόνομες κοινότητες μάθησης.

Τα Αλληλέγγυα Σχολεία δεν αποτελούν υποκατάστατο του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης, αντίθετα παίζουν ένα ρόλο υποστηρικτικό: βασικός στόχος είναι τα αλληλέγγυα σχολεία να αποτελέσουν τη μήτρα εναλλακτικών μορφών εκπαίδευσης με τις οποίες θα μπολιαστεί το δημόσιο σχολείο.

Από την Αθήνα και τον Πειραιά μέχρι τη Θεσσαλονίκη και την Ξάνθη, τα Αλληλέγγυα Σχολεία συγκροτούν ένα πολύμορφο δίκτυο κοινοτήτων μάθησης, που προτάσσει τη δημοκρατία, την κοινωνική ενδυνάμωση και τη συλλογικότητα απέναντι στον ατομικισμό και την αδράνεια.

Εκπαιδευτικές δομές ανά την Ελλάδα

• Μοσχάτο: Αλληλέγγυο Σχολείο Μεσοποταμίας
• Ταύρος: Αλληλέγγυο Σχολείο Ταύρου
• Εξάρχεια: Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων Αθήνας
• Πειραιάς: Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών Πειραιά
• Πειραιάς: Φροντιστήριο Αλληλεγγύης
• Κερατσίνι: Σχολείο Αλληλεγγύης Κερατσινίου
• Θεσσαλονίκη: Μαθήματα για Όλους Ετεροτοπίας
• Ξάνθη: Αλληλέγγυο Φροντιστήριο Kardelen


Πόπη Γ. Γεωργίου

  • Επίτιμη Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής - ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Επίτιμο Μέλος του Ινστιτούτου Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης - Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.
  • Ψυχολόγος

I love Papaki
Τιμής Ένεκεν - Πόπη Γεωργίου, Όροι Χρήσης
X

Αντιγραφή περιεχομένου

Η αντιγραφή περιεχομένου απαγορεύεται!