Η Νίτσα Μπουρνέλλη, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώνει στην Αθήνα τις 4 Κυριακές του Μαΐου, Βιωματικό Σεμινάριο Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής, διάρκειας 20 ωρών.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Βιωματικό, Επιμορφωτικό Σεμινάριο
Αθήνα Μάιος 2018
Επιστημονική υπεύθυνη :
Μπουρνέλλη Νίτσα, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών
Διάρκεια Σεμιναρίου 20 ώρες, 4 συνεδρίες των 5 ωρών η κάθε μια.
1η Συνάντηση: Κυριακή 6 Μαΐου 2018 (11.00-16.00)
2η Συνάντηση: Κυριακή 13 Μαΐου 2018 (11.00-16.00)
3η Συνάντηση: Κυριακή 20 Μαΐου 2018 (11.00-16.00)
4η Συνάντηση: Κυριακή 27 Μαΐου 2018 (11.00-16.00)
Σκοπός του σεμιναρίου
Το σεμινάριο έχει σκοπό να επιμορφώσει Εκπαιδευτικούς και Φοιτητές, Μουσικής, Χορού, Θεάτρου, Φυσικής Αγωγής, Νηπιαγωγούς, Βρεφονηπιοκόμους, Παιδοψυχολόγους, Ειδικής Αγωγής, και γενικά όποιους ενδιαφέρει η διδασκαλία της Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.
Με την παρακολούθηση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες αναμένεται:
• Να κατανοήσουν το επιστημολογικό υπόβαθρο της Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής.
• Να γνωρίσουν τη θεωρία και τις πρακτικές εφαρμογές της δημιουργικής μεθόδου διδασκαλίας.
• Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν συγκεκριμένες τεχνικές διδασκαλίας των ημερήσιων πλάνων των μαθημάτων Ψυχοκινητικής και Μουσικοκινητικής Αγωγής.
• Να κατανοήσουν τα κριτήρια βάσει των οποίων εφαρμόζονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις ανάλογα με τους επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους της διδασκαλίας, το περιεχόμενο των μαθημάτων, τους μαθητές και άλλες διδακτικές-μαθησιακές παραμέτρους.
• Να εξοικειωθούν με τεχνικές ανάπτυξης και έκφρασης των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών.
• Να αναλάβουν νέους ρόλους για τη διδακτική αξιοποίηση των ψυχοκινητικών, γνωστικών και συναισθηματικών ικανοτήτων των μαθητών.
• Να συνειδητοποιήσουν και να αναμορφώσουν την προσωπική τους θεωρία διδασκαλίας και να εμπλουτίσουν την εκπ/κή πραγματικότητα στην οποία λειτουργούν με νέες έγκυρες αναπαραστάσεις και συλλήψεις.
• Να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα της Μεθόδου Project.
• Να ενημερωθούν για τη θεωρία των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης (Π.Τ.Ν.) του Gardner και τις διδακτικές της προεκτάσεις με ιδιαίτερη έμφαση στη σωματική (κιναισθητική) νοημοσύνη.
Περιεχόμενα του σεμιναρίου
Το σεμινάριο αποτελείται από 4 ενότητες διάρκειας 5 ωρών η κάθε μια. Κάθε ενότητα χωρίζεται σε δύο μέρη.
Μέρος Α: Βιωματικό
Μέρος Β Θεωρητικό.
Ενότητα 1
Μέρος Α: Βιωματικό
• Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
• Ηχηρές κινήσεις
• Σωματικά σχήματα
• Πρωτότυπα σωματικά σχήματα
• Επίπεδα χώρου
• Όμοια ταυτόχρονη κίνηση
• Διαδοχική κίνηση
• Κινητική δημιουργική έκφραση
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Ενότητα 2
Μέρος Α: Βιωματικό
• Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
• Παιχνιδοτράγουδα
• Ήχος-Ηχώ
• Χειρισμός αντικειμένου (μπαλόνια)
• Γνώση του σώματος
• Αργά – γρήγορα
• Κατευθύνσεις
• Κινητική δημιουργική έκφραση
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Ενότητα 3
Μέρος Α: βιωματικό
• Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
• Ευθείες και καμπύλες
• Λύγισμα – τέντωμα
• Επιτάχυνση – επιβράδυνση
• Κινητική αντίδραση στους ήχους
• Χειρισμός αντικειμένου (λαστιχάκια)
• Ισορροπία
• Παιχνίδια ισορροπίας
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Ενότητα 4
Μέρος Α: βιωματικό
• Παιχνίδια επαφής και επικοινωνίας
• Χειρισμός αντικειμένου (εφημερίδες)
• Διάρκεια του ήχου και της κίνησης
• Λύσιμο – χαλάρωμα
• Ηχόχρωμα
• Ρυθμός –λόγος –κίνηση
• Κινητική δημιουργική έκφραση
Μέρος Β:
α) θεωρία,
β) παρουσίαση και ανάλυση βιντεοσκοπημένων μαθημάτων με παιδιά
Κόστος συμμετοχής
• Κόστος ανά εκπαιδευόμενο: 140 ευρώ (20 ευρώ προκαταβολή + 30 ευρώ κάθε συνάντηση)
• Φοιτητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές: 120 ευρώ (20 ευρώ προκαταβολή + 25 ευρώ κάθε συνάντηση)
• Ομαδικές δηλώσεις συμμετοχής: 100 ευρώ (20 ευρώ προκαταβολή + 20 ευρώ κάθε συνάντηση)
Στους συμμετέχοντες θα δοθεί ''Βεβαίωση Παρακολούθησης'' και θα σταλούν σε όλους ηλεκτρονικά “Σημειώσεις Σεμιναρίου Μουσικοκινητικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής”
Περισσότερες πληροφορίες και Αίτηση Συμμετοχής